Πτώση κατά 25% στην κατανάλωση οίνου


 

Γαλλία: Πτώση κατά 25% στην κατανάλωση οίνου


Την κατανάλωση του κρασιού δεν την κοιτάς πίσω, αλλά μπροστά. Ο γαλλικός αμπελοοινικός τομέας, πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα καταναλωτικά πρότυπα εκ μέρους των νέων και να προβλέψει τις απαιτήσεις τους για την ανάπτυξή του, επισημαίνει η ΚΕΟΣΟΕ.

Αυτό εξηγείται σήμερα από τις απαιτήσεις για απόσταξη και εκρίζωση, που σημαίνει ότι υπάρχει αποσύνδεση μεταξύ της κατανάλωσης και της παραγωγής κρασιού, η οποία δεν θα είναι κυκλική αλλά δομική, προειδοποιεί η Εθνική Επιτροπή Διεπαγγελματικών για Οίνους με Ονομασία Προέλευσης και Γεωγραφική Ένδειξη (CNIV).

Προβλέποντας τις τάσεις της επόμενης 12ετίας, ο φορέας προβλέπει ότι η γαλλική αγορά θα καταναλώσει 4,5 έως 6,4 εκατομμύρια εκατόλιτρα λιγότερα το 2034 (-3,5 εκατομμύρια hl, εκ των οποίων 2 εκατομμύρια hl μόνο για τα κόκκινα κρασιά) μέσω της συνδυασμένης επίδρασης της δημογραφικής αλλαγής και του νέου τρόπου ζωής (- 4,5 έως -6,4 εκατομμύρια hl, λόγω της υποκατανάλωσης όλων των ηλικιακών ομάδων).

Σήμερα μειωμένη κάτω από 24 εκατομμύρια hl (-4,7 εκατομμύρια hl μεταξύ 2010 και 2022), η γαλλική κατανάλωση οίνων θα μειωθεί κατά 17 έως 25% για να φτάσει τα 20 έως 18 εκατομμύρια hl σύμφωνα με αυτές τις προβλέψεις το 2034. Αυτός ο υπολογισμός βασίζεται στην ανανέωση των γενεών, που είναι δυσμενής για την κατανάλωση κρασιού.

Σύμφωνα με έρευνες του πάνελ Kantar σχετικά με την οικιακή κατανάλωση, μόνο τα δύο τρίτα των ατόμων ηλικίας 18-35 ετών αγοράζουν ήσυχα κρασιά. Πρόκειται για μια μέση ετήσια αγορά 13 φιαλών, όταν παλαιότερα αγοράζονταν 61 φιάλες/έτος. «Οι νεότερες γενιές που εισέρχονται στην αγορά καταναλώνουν μόνο περιστασιακά, ακόμη και κατ’ εξαίρεση», συνοψίζει το CNIV στο τελευταίο του ενημερωτικό δελτίο.

Το δυναμικό παραγωγής μας είναι ήδη υπερμεγέθες κατά τόπους

«Το αποτέλεσμα μπορεί να προκαλέσει σοκ, αλλά δεν πρέπει να ατενίζουμε μακριά», προειδοποιεί ο Bernard Farges, πρόεδρος του CNIV, στο ενημερωτικό του δελτίο, σημειώνοντας ότι «υπάρχει επείγουσα ανάγκη τώρα. Το δυναμικό παραγωγής μας είναι ήδη υπερμεγέθες κατά τόπους και θα είναι ακόμη περισσότερο αν δεν κάνουμε τίποτα, αν δεν αλλάξουμε τα προϊόντα μας, αν συνεχίσουμε να προβάλλουμε το κρασί όπως το προωθούμε σήμερα. Ανάμεσα στις προκλήσεις για το μέλλον, είναι η προσέλκυση νέων, αλλά και η συνεκτίμηση της αύξησης της γυναικείας κατανάλωσης. Σύμφωνα με την InterLoire, το 60% των νέων καταναλωτών είναι γυναίκες.

«Η παραδοσιακή εικόνα που σχετίζεται με τον πατέρα της οικογένειας που σερβίρει το κρασί αντικαθίσταται από την εικόνα της χειραφετημένης γυναίκας που επιλέγει να πιει κρασί» δείχνει η σύνοψη 30 συνεντεύξεων που έγιναν για τη Vin & Société από το IFOP (24 γυναίκες και 6 άνδρες μεταξύ 18 και 64 ετών), πιστεύοντας ότι «έτσι, οι γυναίκες ενσαρκώνουν ένα αίσθημα ανανέωσης και καινοτομίας για το κρασί. Η αντιμετώπισή τους και η συσχέτιση του κρασιού με την ισότητα των φύλων θα μπορούσε να το βοηθήσει να γίνει πιο σύγχρονο».

Νεότερη Παλαιότερη

نموذج الاتصال